هر چه لازم است در خصوص تاریخچه Logitech بدانیم. |

تاریخچه لاجیتک logitech

هر چه لازم است در خصوص تاریخچه Logitech بدانیم.

بسیاری از برندها برای رسیدن به جایگاه کنونی مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده اند. برند لاجیتک نیز از این قاعده مستثنی نیست. این برند اغلب با نماد logi شناخته می شود. لاجیتک یک شرکت تولید کننده لوازم جانبی و نرم‌افزار رایانه است که در لوزان سوئیس واقع شده است. این شرکت دفاتر متعددی در قاره اروپا، آسیا، آمریکا و اقیانوسیه دارد. لاجیتک به عنوان یکی از پیشروترین تولیدکننده های لوازم جانبی رایانه و سایر محصولات دیجیتال شناخته می شود. محصولات طراحی شده توسط این شرکت، جایگاه مهمی در زندگی روزمره ما دارند. به همین دلیل محصولات دیجیتال این برند طرفداران بسیار زیادی دارد.

هر چه لازم است در خصوص تاریخچه Logitech بدانیم. |

معرفی برند Logitech

برند لاجیتک یک کمپانی سوئیسی است که 35 سال از تأسیس آن می گذرد. کمپانی لاجیتک محصولاتی مانند موس مادون قرمز، موس لیزری، لوازم جانبی تبلت، وب کم، بلندگوهای بلوتوث و… را تولید می کند. همچنین این کمپانی به عنوان یک شرکت چند برندی شناخته می شود که محصولات طراحی شده توسط آن افراد را به وسیله ویدیو، بازی و موسیقی دور هم جمع می کند.

تاریخچه لاجیتک Logitech

این کمپانی سوئیسی با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا محصولاتی را تولید می کند که کاربرد بسیار زیادی در زندگی روزمره ما دارند. لاجیتک در سال 1981 در لوزان سوئیس شروع به کار کرد و توانست به سرعت پیشرفت کند. برند لاجیتک با تولید محصولاتی مانند انگشت لیزری، ماوس بی سیم مادون قرمز و… نظر دوستداران تکنولوژی را به خود جلب کرد.

این برند از همان روزهای اول محصولات خود را مطابق با تکنولوژی روز دنیا طراحی کرد. همچنین ارتباط موثر و تمرکز بر تعامل مشتریان با دنیای دیجیتال سبب پیشرفت سریع این کمپانی شد. امروزه برند لاجیتک تبدیل به یک کمپانی مولتی برند ( چند برند ) شده است.



آشنایی با خط تولیدهای شرکت لاجیتک

در ادامه تاریخچه لاجیتک بهتر است بدانید که این کمپانی دارای خط تولیدهای متعددی در سراسر جهان است. خط تولیدهای این شرکت به تولید لوازم جانبی رایانه، صفحه کلیدها، ماوس ها، دوربین های امنیتی، کنترل از راه دور، بلندگوهای رایانه، وب کم ها و لوازم جانبی تلفن های هوشمند می پردازد.

  • jaybird: هدفون بی سیم بلوتوث ورزشی تولید می کند.
  • Logitech F: به تولید گیم پدهای سیمی و بی سیم می پردازد.
  • Logitech Harmony: تجهیزات کنترل از راه دور های قابل برنامه ریزی را تولید می کند.
  • Logitech G: محصولات بازی را تولید می کند.
  • Ultimate Ears: به تولید اسپیکرهای بلوتوث بی سیم، ، هدفون های مناسب و هدفون های داخل گوش می پردازد.
  • Logitech MX: لوازم جانبی اصلی کامپیوتر را تولید می کند.
  • سایتک: سایتک در سال 2016 از Mad Catz خریداری شد.

سیر تحول logitech از گذشته تا به امروز

  • 1981: این برند در سال 1981 در لوزان سوئیس تاسیس و پس از گسترش به Silicon Valley منتقل شد.
  • 1982: در سال 1982 استیو جابز تصمیم گرفت که از ماوس Engelbart’s در شرکت خود استفاده کند.
  • 1984: در این سال کمپانی logitech قراردادی مبنی بر تولید سیستم های رایانه با شرکت Hewlett- Packard HP  منعقد کرد.
  • 1985: در سال 1985 این برند اقدام به عرضه ماوس C7 کرد که با این کار به کانال خرده فروشی انتقال یافت.
  • 1988: تولید ماوس های متوسط اما مطابق با تکنولوژی روز دنیا سبب شد که زمینه میشرفت این برند فراهم شود. بنابراین این برند توانست در آوریل 1988 فعالیت های خود را آغاز کند.
  • 1990: در سال 1990 قسمتی از شرکت Advanced Gravis خریداری شد.
  • 1991: در این سال یک توافق نامه سرمایه گذاری مشترک به چین فرستاده شد تا رشد این شرکت افزایش یابد. این برند توانست به صورت همزمان از چین و هنگ کنگ بودجه خود را تامین کند. همچنین در سال 1991 اقدام به تولید ماوس بی سیم مبتنی بر رادیو کرد.
  • 1994: با تولید محصولات جدید و توسعه برند این شرکت توانست در سال 1994 بیش از 300 میلیون دلار کسب درآمد کند. همچنین در این سال logitech Wingman را روانه بازار کرد.
  • 1995: در این سال این برند به دلیل بحران اقتصادی آمریکا و اروپا مجبور به سازماندهی مجدد شد که 20 میلیون دلار برای شرکت هزینه داشت.
  • 1997: در این بخش از تاریخچه لاجیتک، بخش اسکنر کمپانی Storm Technology فروخته شد.
  • 1999: در سال 1999 محصولات جدید برند logitech عرضه شد. در این محصولات نسل جدید ماوس این برند توجه بسباری از افراد را به خود جلب کرد.زشم
  • 2000: درآمد شرکت 31 درصد افزایش یافت.
  • 2004: در این سال این برند بیش از 100 محصول را به بازار عرضه کرد. همچنین در سال 2004 اولین ماوس بی سیم روانه بازار جهانی شد.
  • 2016: در این سال logitech دارایی های شرکت Saitek را خریداری کرد.
  • 2018: در این سال برند logitech اعلام کرد که Blue Microphones را به مبلغ 117 میلیون دلار خریداری کرده است.
  • 2019: در سال 2019 برند  Logitech، Streamlabs  را خریداری کرد.

هر چه لازم است در خصوص تاریخچه Logitech بدانیم. | محصولات لاجیتک

سیر تحول لوگو Logitech

لوگو یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر کسب و کاری باید برای پیشرفت، به آن توجه کند. در واقع لوگو قطعه هنری کمپانی است. اولین لوگو این شرکت در سال 1981 رونمایی شد که ساده ترین نسخه‌ لوگو این برند بود. این لوگو تشکیل شده از یک نماد هندسی و یک علامت کلیدی گرد برجسته بود.

در سال های 1985- 1988 این لوگو مجدد طراحی شد. طراحی لوگو در این سه سال نسبت به طراحی اولیه مدرن تر بود. در سال های 1997 – 1988 از نمادی ترین لوگو این برند رونمایی شد. این لوگو از یک هنر انتزاعی ایده گرفته بود. لوگو این برند به شکل یک چشم مشکی بود که به صورت یکدست رسم شده بود.

دانلود فایل PDF مقاله - باماهمراه

در سال 2012-1997 لوگو این کمپانی مجدد طراحی شد. طراحی این لوگو نسبت به طراحی های قبلی جدیدتر بود. همچنین خطوط به صورت گرد و نرم طراحی شده بودند. در سال 2015-2012 طراحی لوگو این کمپانی با حروف بسیار زیبا و منحصر به فرد طراحی شده است. از سال 2015 به بعد بخش گرافیکی نمادین لوگو حذف شده و تنها قسمت تایپوگرافی آن باقی مانده است.

سوالات متداول در مورد تاریخچه لاجیتک

  1. آیا برند logitechیک برند قدیمی محسوب می شود؟

خیر، تنها 35 سال از زمان تاسیس این کمپانی گذشته است. بنابراین نمیتوان Logitech را از جمله برندهای قدیمی به شمار آورد.

  1. چه عاملی سبب موفقیت برند Logitech شد؟

تولید محصولات مطابق با تکنولوژی های روز دنیا و شناخت نیاز مشتریان سبب موفقیت این برند شده است.

هر چه لازم است در خصوص تاریخچه Logitech بدانیم. | محصولات لاجیتک

سخن پایانی تاریخچه لاجیتک

مطالعه در مورد تاریخچه برندها شما را با فراز و نشیب های یک برند و راه هایی که به موفقیت یا شکست انجامیده است، آشنا می کند. بنابراین شما می توانید از روش های کسب موفقیت یک برند ایده گرفته و آن را در موفقیت کسب و کار خود به کار ببرید. با مطالعه درمورد تاریخچه برندها میتوان پی برد که این برندها برای رسیدن به موفقیت از چه روش ها و استراتژی های خاصی استفاده کرده اند. بنابراین برای توسعه کسب و کار و کسب موفقیت راه طولانی را در پیش خواهید داشت .

مقایسه محصولات