بسیاری از برندها برای رسیدن به جایگاه کنونی مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده اند. برند لاجیتک نیز از این قاعده مستثنی نیست. این برند اغلب با نماد logi شناخته می شود. لاجیتک یک شرکت تولید کننده لوازم جانبی و نرمافزار رایانه است که در لوزان سوئیس واقع شده است. این شرکت دفاتر متعددی در قاره اروپا، آسیا، آمریکا و اقیانوسیه دارد. لاجیتک به عنوان یکی از پیشروترین تولیدکننده های لوازم جانبی رایانه و سایر محصولات دیجیتال شناخته می شود. محصولات طراحی شده توسط این شرکت، جایگاه مهمی در زندگی روزمره ما دارند. به همین دلیل محصولات دیجیتال این برند طرفداران بسیار زیادی دارد.
برند لاجیتک یک کمپانی سوئیسی است که 35 سال از تأسیس آن می گذرد. کمپانی لاجیتک محصولاتی مانند موس مادون قرمز، موس لیزری، لوازم جانبی تبلت، وب کم، بلندگوهای بلوتوث و… را تولید می کند. همچنین این کمپانی به عنوان یک شرکت چند برندی شناخته می شود که محصولات طراحی شده توسط آن افراد را به وسیله ویدیو، بازی و موسیقی دور هم جمع می کند.
این کمپانی سوئیسی با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا محصولاتی را تولید می کند که کاربرد بسیار زیادی در زندگی روزمره ما دارند. لاجیتک در سال 1981 در لوزان سوئیس شروع به کار کرد و توانست به سرعت پیشرفت کند. برند لاجیتک با تولید محصولاتی مانند انگشت لیزری، ماوس بی سیم مادون قرمز و… نظر دوستداران تکنولوژی را به خود جلب کرد.
این برند از همان روزهای اول محصولات خود را مطابق با تکنولوژی روز دنیا طراحی کرد. همچنین ارتباط موثر و تمرکز بر تعامل مشتریان با دنیای دیجیتال سبب پیشرفت سریع این کمپانی شد. امروزه برند لاجیتک تبدیل به یک کمپانی مولتی برند ( چند برند ) شده است.
در ادامه تاریخچه لاجیتک بهتر است بدانید که این کمپانی دارای خط تولیدهای متعددی در سراسر جهان است. خط تولیدهای این شرکت به تولید لوازم جانبی رایانه، صفحه کلیدها، ماوس ها، دوربین های امنیتی، کنترل از راه دور، بلندگوهای رایانه، وب کم ها و لوازم جانبی تلفن های هوشمند می پردازد.
لوگو یکی از مهمترین مواردی است که هر کسب و کاری باید برای پیشرفت، به آن توجه کند. در واقع لوگو قطعه هنری کمپانی است. اولین لوگو این شرکت در سال 1981 رونمایی شد که ساده ترین نسخه لوگو این برند بود. این لوگو تشکیل شده از یک نماد هندسی و یک علامت کلیدی گرد برجسته بود.
در سال های 1985- 1988 این لوگو مجدد طراحی شد. طراحی لوگو در این سه سال نسبت به طراحی اولیه مدرن تر بود. در سال های 1997 – 1988 از نمادی ترین لوگو این برند رونمایی شد. این لوگو از یک هنر انتزاعی ایده گرفته بود. لوگو این برند به شکل یک چشم مشکی بود که به صورت یکدست رسم شده بود.
در سال 2012-1997 لوگو این کمپانی مجدد طراحی شد. طراحی این لوگو نسبت به طراحی های قبلی جدیدتر بود. همچنین خطوط به صورت گرد و نرم طراحی شده بودند. در سال 2015-2012 طراحی لوگو این کمپانی با حروف بسیار زیبا و منحصر به فرد طراحی شده است. از سال 2015 به بعد بخش گرافیکی نمادین لوگو حذف شده و تنها قسمت تایپوگرافی آن باقی مانده است.
خیر، تنها 35 سال از زمان تاسیس این کمپانی گذشته است. بنابراین نمیتوان Logitech را از جمله برندهای قدیمی به شمار آورد.
تولید محصولات مطابق با تکنولوژی های روز دنیا و شناخت نیاز مشتریان سبب موفقیت این برند شده است.
مطالعه در مورد تاریخچه برندها شما را با فراز و نشیب های یک برند و راه هایی که به موفقیت یا شکست انجامیده است، آشنا می کند. بنابراین شما می توانید از روش های کسب موفقیت یک برند ایده گرفته و آن را در موفقیت کسب و کار خود به کار ببرید. با مطالعه درمورد تاریخچه برندها میتوان پی برد که این برندها برای رسیدن به موفقیت از چه روش ها و استراتژی های خاصی استفاده کرده اند. بنابراین برای توسعه کسب و کار و کسب موفقیت راه طولانی را در پیش خواهید داشت .