یکی از مهمترین مواردی که می بایست هنگام خرید لپ تاپ مورد توجه قرار بگیرد گارانتی محصول است و اینکه آیا دستگاه موردنظر شامل گارانتی میشود یا خیر.؟ به طور کلی مشتری هنگام خرید لپ تاپ فقط به برند لپ تاپ و امکانات سختافزاری که دارد توجه می کند و یکی از موضوعاتی که به طور معمول به فراموشی سپرده میشود توجه به گارانتی لپ تاپ است.
به طور کلی لپتاپهایی که در بازار ایران عرضه می شوند ساخته کمپانی های خارج ایران هستند وتوسط شرکتهای بازرگانی وارد کشور می شوند. لذا این لپتاپها می بایست حتما دارای گارانتی معتبری باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، بتوانی برای تعمیر یا تعویض لپتاپ اقدام شود
فروشنده ها هنگام خرید لپ تاپ تضمین می کند که لپ تاپ یک سال بدون هیچ ایرادی و به خوبی برای کار خواهد کرد. در واقع این شخص ضمانت میکند که اگر پیش از یک سال مشکلی برای لپ تاپ به وجود آمد حاضر به تعویض، تعمیر یا پرداخت مبلغ کالا خواهد بود. در واقع به تضمینی که فروشنده کالا به مشتریان خود ارائه میدهد گارانتی گفته میشود. با این حال گارانتی لپ تاپ شرایط مختلفی را شامل میشود. همچنین امروزه انواع متنوعی از گارانتی وجود دارند که هریک از شرایط متفاوتی برخوردارند.
زمانی که مشتری کالایی مانند لپ تاپ خریداری می کند ، به دلیل این که هزینهی زیادی بابت خرید آن پرداخت می کند، بهتر است به دنبال خرید از فروشگاه یا سایتی باشد که لپ تاپ را با گارانتی اصلی به بفروشد و حتما قبل از خرید در مورد گارانتی که شرکت موردنظر ارائه میکند تحقیق کند و از شرایط آن گارانتی مطلع شود .
مدت زمان گارانتی لپ تاپ معمولا یک ساله است و در طول این مدت اگر لپ تاپ به دلایل سختافزاری یا نرمافزاری ایراد پیدا کند فروشنده یا شرکت گارانتی کننده موظف به رفع ایراد و مشکل لپ تاپ می باشد نکته قابل توجه این است که گارانتی شامل اتفاقات ناگهانی نمیشود. بطور مثال اگر لپ تاپ از دست شما رها شود و روی زمین بیفتد نمیتوانید شرکت گارانتی کننده را مسئول این اتفاق بدانید.
به طور کلی فروشندهها میتوانند گارانتیهای متنوعی را به مشتریان ارائه دهند که هریک از شرایط متفاوتی برخوردارند. به طور مثال ممکن است گارانتی لپ تاپ ایسوس با گارانتی لپ تاپ لنوو و دیگر برندها از نظر خدمات با یکدیگر متفاوت باشند.
در پاسخ به این سوال که گارانتی معتبر لپ تاپ، برای محصولات ایسوس کدام است باید گفت گارانتی 24 ماه یکپارچه ایسوس !
شرکت ایسوس یکی از معتبرترین شرکت های عرضه کننده لپ تاپ در ایران می باشد، بهترین گارانتی برای محصولات ایسوس “گارانتی یکپارچه ایسوس” می باشد. گارانتی یکپارچه ایسوس شامل سه شرکت حامی، سازگار و آواژنگ بوده که به صورت مشترک و با هم پوشانی یکدیگر اقدام به ارائه خدمات گارانتی و تعمیراتی برای محصولات لپ تاپ ایسوس می کنند. توجه به این نکته ضروری است که این سه شرکت گارانتی اصلی یکپارچه بوده و سایر شرکت ها در این پوشش قرار نداشته و تقلبی هستند
گارانتی اصلی ایسوس : نمایندگی ایسوس یا فروشنده اصلی ایسوس در حقیقت فروشندگانی هستند که به صورت مستقیم با ایسوس و نمایندگان آن فعالیت کرده و محصولات این برند را با گارانتی اصلی و به صورت اورجینال به مشتریان عرضه می کنند. این نمایندگان با توجه به ارتباط با برند و شرکت های ارائه کننده گارانتی، محصولات اصلی را با گارانتی معتبر و اصلی آن ارائه داده و به همین دلیل خرید از نمایندگی ایسوس به کاربران پیشنهاد می شود.
در ایران ارائه کننده گارانتی لپ تاپ های ایسوس، گارانتی یکپارچه ایسوس می باشد که شامل سه شرکت حامی، سازگار و آواژنگ است که به صورت مشترک و با هم پوشانی یکدیگر اقدام به ارائه خدمات گارانتی و تعمیراتی برای محصولات لپ تاپ ایسوس می کنند. بعبارتی گارانتی یکپارچه ایسوس شامل سه گارانتی سازگار، حامی، آواژنگ می باشد و به این معناست که لپ تاپ خریداری شده دارای سه گارانتی می باشد و درصورت به وجود آمدن مشکلات احتمالی، مشتری می تواند به هریک از این سه شرکت گارانتی کننده مراجعه کند.
در صورتی که لپ تاپ ایسوس خریداری شده دارای “گارانتی یکپارچه ایسوس” باشد، می توان از اصل بودن کالا اطمینان حاصل کرد. علاوه بر از مطمئن بودن از اصالت گارانتی، امکانات زیر نیز در اختیار خریدار لپ تاپ با گارانتی ایسوس قرار خواهد گرفت.
شرکت آواژنگ : تهران، خیابان ولیعصر، حدفاصل خیابان طالقانی و میدان ولیعصر،
خیابان دمشق، خیابان شهید برادران مظفر، بنبست ابوذر، پلاک 100، طبقه همکف – واحد 5 تلفن : ۸۹۳۱۲۰۰۰-۰۲۱ |
شرکت حامی : تهران، خیابان شهید بهشتی،بین اندیشه و سهروردی،شماره 81
تلفن : ۵۷۷۵۴-۰۲۱ |
شرکت سازگار : تهران، خیابان میرزای شیرازی، بالاتر از خیابان مطهری، کوچه ناهید، پلاک ۱۷
تلفن : ۸۷۰۱ – ۰۲۱ |