بهترین ماوس بازی 2023

بهترین ماوس های بازی 2023

بهترین ماوس های پرچمدار گیمینگ در چند سال گذشته تغییرات زیادی کرده اند، در برخی موارد بهترین ماوس های گیمینگ بی سیم نسبت به مدل های سیمی تاخیر کلیک یکسان یا حتی کمتری دارند. ممکن است بعضی از افراد همچنان قابلیت اطمینان یک ماوس سیمی را ترجیح دهند، اما تفاوت در اکثر موارد زیاد حائز اهمیت نیست. هنگامی که به دنبال ماوس مناسب گیم هستید، اصولا باید موسی را پیدا کنید که مناسب با اندازه دست شما باشد. همچنین باید نرخ نظرسنجی بالا و تاخیر کلیک پایینی داشته باشد. همه ماوس ها دارای ابعاد و ویژگی های یکسان نیستند و شما باید ماوسی را انتخاب کنید که مکمل بازی های مورد علاقه شما باشد. به عنوان مثال، اگر MOBA، MMO یا Battle Royales بازی می کنید، ممکن است یک گزینه سبک وزن را برای بازی های FPS یا یک ماوس همه کاره تر با دکمه های کناری زیاد ترجیح دهید.

ما بیش از 300 ماوس را آزمایش کرده‌ایم که اکثر آنها ماوس های بازی هستند، بنابراین اگر به دنبال بهترین ماوس بازی بی‌سیم یا سیمی هستید، بهترین انتخاب‌های خود را در زیر فهرست کرده‌ایم. اگر به دنبال ماوسی هستید که به طور کامل به بازی اختصاص نداشته باشد، توصیه های ما را برای بهترین موس ها یا بهترین موس های بی سیم ببینید. باما همراه باشید.

 

ماوس گیمینگ Razer Viper V2 Pro - بهترین موس های بازی 2023

ماوس بازی Razer Viper V2 Pro

Razer Viper V2 Pro بهترین ماوس گیمینگ است. شکلی مشابه مدل های قبلی این کمپانی محبوب دارد و آن را برای استفاده از نوک انگشت ایده آل می کند. این ماوس گیمینگ به طور قابل توجهی سبک تر از مدل های قبلی این کمپانی می باشد و دارای حسگر بروز شده Focus Pro 30K Razer است. این ماوس جزو یکی از دقیق ترین و ثابت ترین سنسورهای آزمایش شده محسوب می شود. علاوه بر این، دکمه‌های کلیک آن از سوئیچ‌های نوری استفاده می‌کند که برای جلوگیری از دوبار کلیک کردن طراحی شده‌اند و نسبت به سوئیچ‌های مکانیکی استاندارد دوام بیشتری دارند.

ماوس Razer مدل Viper V2 Pro از ماوس های دیگر این برند به طور قابل توجهی سبک‌تر است و حرکت سریع و آسان‌تری دارد، اما برخی از ویژگی‌هایی که مدل‌های قبلی داشتند، از جمله دستگیره‌های جانبی لاستیکی، نورپردازی RGB و دکمه‌های کناری در هر دو طرف را ندارد. اگر بیشتر سبکی و وزن کمتر ماوس برایتان مهم است این تغییرات برای شما مطلوب است و اگر بیشتر طرفدار برخی از ویژگی‌های قدیمی هستید و به وزن ماوس اهمیت نمی‌دهید، ماوس های  نسل قبلی Razer Viper Ultimate می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد، که در حال حاضر ارزان‌تر از همیشه در دسترس است.

در نهایت، ماوس Razer DeathAdder V3 Pro به‌روزرسانی‌شده می تواند به‌عنوان یک جایگزین خوب و مناسب باشد. دارای اجزای داخلی مشابه Viper V2 Pro است و تقریباً همان وزن است. با این حال، به طور انحصاری برای کاربران راست دست طراحی شده است و گزینه بهتری برای دست های با اندازه بزرگتر است، به خصوص اگر ترجیح می دهید از گیره کف دست استفاده کنید.

 

بهترین ماوس بازی 2023 - ماوس گیمینگ Logitech G502 LIGHTSPEED

ماوس گیمینگ Logitech G502 LIGHTSPEED

توصیه ما برای بهترین ماوس های بازی با قیمت متوسط ​​رو به بالا، ماوس لاجیتک مدل G502 LIGHTSPEED می باشد. این ماوس دارای شکلی ارگونومیک و راست دست با تکیه گاه شست است و با 12 دکمه قابل برنامه ریزی می باشد. تأخیر کلیک عالی و عملکرد فوق‌العاده حسگر را ارائه می‌کند و چرخ اسکرول آن دارای ورودی‌های شیب چپ و راست است که به شما امکان می‌دهد بین حالت پیمایش بریدگی معمولی و حالت پیمایش آزاد بسیار سریع‌تر جابجا شوید.

این ویژگی‌ها ماوس را به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر از بقیه ماوس‌های گیمینگ طراحی‌شده برای تجربه‌های سریع مانند بازی‌های FPS کرده‌اند. با این حال، اگر طیف وسیعی از بازی‌ها را در ژانرهای مختلف بازی می کنید و ماوس های سنگین‌تر را ترجیح دهید، می تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما باشد.

کمپانی لاجیتک به تازگی نسخه های جدیدی از این ماوس را با نام های Logitech G502 X LIGHTSPEED و Logitech G502 X PLUS عرضه کرده است (PLUS دارای نورپردازی RGB است). این محصولات جدید از ظاهر بصری ملایم‌تر و سبک‌تری برخوردار  هستند. قابلیت تنظیم دکمه ها یک ویژگی منحصر به فرد است که مورد استقبال کاربران قرار گرفته و همچنین دارای سوئیچ های نوری بی صدا جدید نیز می باشد. با این حال، ماوس به طور قابل ملاحظه‌ای گران‌تر است، بنابراین ما همچنان مدل‌های نسل قبلی را توصیه می‌کنیم، مگر اینکه این اضافه‌های جزئی در اولویت باشند.

 

بهترین موس بازی2023-ماوس بازی Fantech Aria XD7

ماوس بازی Fantech Aria XD7

بهترین ماوس های گیمینگ با قیمت متوسط، ماوس فنتک مدل Fantech Aria XD7 است. شکل متقارن و تخم مرغی این ماوس، تناسب راحت را برای اکثر اندازه های دست و ترجیحات نوع گرفتن آن فراهم می کند. علیرغم قیمت مقرون به صرفه آن، کمی سنگین‌تر از انتخاب برتر ما، یعنی ماوس ریزر مدل Razer Viper V2 Pro است. این سنسور با سنسور پرچمدار جدید PixArt، PAW 3395، که ارتباط نزدیکی با سنسور موجود در Razer دارد، بارگذاری شده است و عملکرد عالی را در سراسر صفحه ارائه می دهد.

این ماوس در سبک ترین پیکربندی با صفحه پشتی مدولار با برش های کوچک برای کاهش وزن طراحی شده است. گفته می شود، این ماوس دارای صفحه پشتی جامد و سخت است ، اگر ظاهر و احساس بدنه پلاستیکی جامد را ترجیح می دهید، و با وزن نسبتا سنگین مشکلی ندارید می تواند انتخاب مناسبی باشد. از جمله نقطه ضعف های این ماوس ، طول عمر باتری آن است که حداکثر 30 ساعت می باشد. در حالی که اگر در یک برنامه شارژ منظم قرار بگیرید، مشکلی ایجاد نمی کند.

برای جایگزینی با همان قیمت با عمر باتری بسیار بیشتر، پیشنهاد ما ماوس وایرلس هایپر ایکس مدل HyperX Pulsefire Haste 2 Wireless می باشد. ماوس HyperX یک انتخاب عالی برای بازی‌های معمولی است، اما اگر عمدتاً بازی‌های سریع و رقابتی انجام می‌دهید، از Fantech بهتر عمل می‌کند، زیرا تاخیر کلیک آن به طور قابل توجهی بالاتر است.

 

بهترین ماوس بازی 2023 - ماوس گیمینگ Razer Basilisk V3

ماوس گیمینگ Razer Basilisk V3

برای بهترین ماوس های بازی با قیمت متوسط رو به ​​پایین ، پیشنهاد ما ماوس ریزر مدل Razer Basilisk V3 می‌ باشد، که جزو بهترین ماوس های بازی سیمی ای است که تا کنون آزمایش کرده‌ایم. فاصله نسبتا زیادی در قیمت انتخاب بودجه ما با انتخاب میان رده ما وجود دارد، گزینه‌هایی بین این دو انتخاب وجود دارد، اما این ماوس با صرف هزینه بیشتر یا کمتر نسبت به هم رده های خود می تواند رابط کاربری بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. این ماوس از جهات زیادی شبیه ماوس لاجیتک مدل G502 LIGHTSPEED است. بزرگترین تفاوت این دو ماوس فقط سیمی بودن آن است. در غیر این صورت، دارای اشکال ارگونومیک تقریباً یکسان، مجموعه ای چشمگیر از کنترل های قابل تنظیم، و عملکرد فوق العاده حسگر و تأخیر کلیک می باشد. چرخ اسکرول همچنین دارای ورودی‌های شیب چپ و راست است و می‌تواند بین حالت بریدگی معمولی و حالت اسکرول آزاد بسیار سریع‌تر جابجا شود.

اگر ماوس سیمی را ترجیح می‌دهید، این ماوس مزیت قابل توجهی را ارائه می‌کند. از آنجایی که نیازی به باتری ندارد، به طور قابل توجهی سبک تر است، و آن را به گزینه ای عالی برای مدیریت کارهای سریع تر مانند بازی های FPS که به حرکات سریع ماوس نیاز دارند تبدیل می کند. در مجموع، اگر به یک ماوس گیمینگ با کارایی بالا و همه کاره علاقه دارید اما به انعطاف پذیری اتصال بی سیم نیاز ندارید، این ماوس می تواند یک انتخاب برجسته برای شما باشد.

 

بهترین موس های بازی 2023 - موس گیمینگ Razer Basilisk V3

ماوس بازی Logitech G305 LIGHTSPEED

پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین ماوس های بازی با قیمت ارزان، ماوس لاجیتک مدل G305 LIGHTSPEED می باشد. بدنه متقارن و تخم مرغی شکل G305 برای استفاده با نوک انگشت بسیار راحت است و تقریباً با همه اندازه های دست سازگار است. این ماوس نیز کیفیت ساخت چشمگیری دارد. هیچ خراش یا انعطافی در بدنه وجود ندارد، و علیرغم مقرون به صرفه بودن، تقریباً عملکردی عالی به اندازه پرچمدار لاجیتک G502 LIGHTSPEED دارد. این دستگاه به‌صورت بی‌سیم و توسط گیرنده یو‌اس‌بی LIGHTSPEED لاجیتک متصل می‌شود و دارای یک باتری AA، با طول عمر چشمگیر تا 250 ساعت می‌ باشد.

این ماوس دارای تأخیر کلیک عالی و عملکرد سنسور ثابت است. نقطه ضعف اصلی آن وزن آن است که انجام حرکات سریع و پاسخگوی ماوس را برای بازی های سریعتر سخت می کند. اگر جایگزین سیمی را ترجیح می دهید، لاجیتک G203 LIGHTSYNC انتخاب خوبی است و شکل و کیفیت ساخت یکسانی دارد و معمولاً ارزانتر است. همچنین به طور قابل توجهی سبک تر است و دارای نورپردازی RGB قابل تنظیم است. با این حال، سنسور آن به خوبی عمل نمی کند.

 

نتیجه گیری : 

در قسمت بالا ماوس های برگزیده ای که فکر می‌کنیم در حال حاضر بهترین ماوس های گیمینگ است را معرفی کردیم. همانطور که مشخص است ماوس ها را از جنبه های متفاوت و با در نظر گرفتن سیمی یا بی‌سیم بودن و قیمت آن ها بررسی کردیم، ولی با توجه به سلیقه های متفاوت و بودجه هر فرد نمی توان تنها یک ماوس را به عنوان بهترین ماوس معرفی کرد. معمولا ارزان‌ترین ماوس بر  گران‌ترین ماوس پیروز می‌شود، البته اگر تفاوت ویژگی ها چندان مهم نباشد.

توصیه نهایی ما این است که مراقب باشید زیاد درگیر جزئیات نشوید. زیرا هیچ ماوسی برای هر استفاده ای عالی نیست، اکثر ماوس ها به اندازه کافی عالی هستند که تقریباً همه را راضی نگه دارند و تفاوت ها اغلب قابل توجه نیستند مگر اینکه واقعاً به دنبال ویژگی خاصی در آن ها باشید.

لپ تاپ های گیمینگ دارای چه ویژگی هایی هستند؟

مقایسه محصولات