سهم شرکت اینتل از بازار تراشه‌های لپ‌تاپ ممکن است در سال 2022 باز هم سقوط کند

بر اساس یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد سهم بازار تراشه‌های شرکت اینتل در سال ۲۰۲۲ بیش از پیش کاهش پیدا می‌کند. در همین زمینه باید به تصمیم اپل برای کنار گذاشتن اینتل و استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود اشاره کنیم که نمی‌توانیم نقش مهم این کار را در کاهش سهم بازار اینتل انکار کنیم.

اپل سال گذشته اعلام کرد طی دو سال تمام لپ‌تاپ‌ها و کامیپوترهای این شرکت به بهره‌گیری از تراشه‌های طراحی شده توسط آن روی می‌آورند. انتظار می‌رود این فرایند سال آینده به پایان برسد و فعلا فقط ۴ کامپیوتر مک با چیپست اپل M1 راهی بازار شده است.

اینتل اپل

حالا سایت DigiTimes گزارش داده که به همین خاطر اینتل امسال ۵۰ درصد از سفارشات اپل را از دست می‌دهد و در نهایت هم پس از دست دادن تمام سفارش‌های اپل، سهم بازار اینتل تا سال ۲۰۲۳ به زیر ۸۰ درصد می‌رسد. در همین زمینه باید به عملکرد خیلی خوب AMD هم اشاره کنیم که در حال افزایش سهم بازار خود است و این یعنی اینتل از دو طرف تحت فشار گسترده‌ای قرار دارد.

چگونه مادربرد مناسب برای کامپیوتر خود انتخاب کنیم؟

شرکت اینتل که به‌خوبی از وضعیت وخیم خود خبر دارد، تبلیغات متعددی را علیه کامپیوترهای مک منتشر می‌کند و می‌خواهد به کاربران بگوید که لپ‌تاپ‌های مبتنی بر تراشه‌های این شرکت نسبت به مک‌بوک‌های مجهز به چیپست اپل M1 حرف بیشتری برای گفتن دارند. از طرف دیگر، مدتی قبل بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال توسعه‌ی تراشه‌های بسیار قدرتمندتری است که شکاف توان پردازشی اپل و اینتل را عمیق­تر خواهند کرد.

مقایسه محصولات